Thursday 13 February 2014

⋙: Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen

Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen

Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition)

Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen PDF, ePub eBook D0wnl0ad

Der hier vorgelegte und mit Kommentaren versehene Text erscheint zum ersten Mal gedruckt auf Deutsch - mehr als achtzig Jahre nach der Veröffentlichung in englischer Sprache in England und den Vereinigten Staaten. Dabei handelt es sich um die Übersetzung einer niederländischen Fassung, welche - stark gekürzt gegenüber der englischen und dadurch wesentlich gestraffter - als Sonderpublikation des in den Niederlanden seinerzeit äußerst populären Wochenblatts "Het Leven" unter dem Titel "Mijn Leven en hoe ik den Keizer trouwde" (Mein Leben und wie ich den Kaiser heiratete) erschienen ist. Hermine, geborene Prinzessin Reuß ä.L., ist von ihren Zeitgenossen häufig nicht sehr positiv beurteilt worden; daran mögen ihre Lebenstüchtigkeit und ihr daraus resultierendes Selbstbewußtsein nicht ganz unschuldig sein, andererseits auch ihr leidenschaftliches Temperament, welches sich bis hin zu Wutausbrüchen steigern konnte. In den Tagebüchern Sigurds von Ilsemann, aber auch in anderen Veröffentlichungen aus dem Umkreis von Haus Doorn finden sich immer wieder Belege für diese Unbeherrschtheit, die so ganz im Widerspruch stand zu der sonst und nach außen hin von der Autorin betont gepflegten und geforderten Förmlichkeit. Bei der Lektüre ihrer Ausführungen läßt sich erkennen, daß sie eine außergewöhnlich gebildete und vielseitig interessierte Frau war, die durchaus ihre - von ihrer Position als Mitglied einer alten Familie regierender Fürsten geprägte - eigene Meinung zu den Ereignissen ihrer Zeit hatte und diese auch vehement vertrat.

From reader reviews:

Dale Perez:

Beside this Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) in your phone, it could possibly give you a way to get closer to the new knowledge or information. The information and the knowledge you will got here is fresh from oven so don't possibly be worry if you feel like an old people live in narrow community. It is good thing to have Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) because this book offers to your account readable information. Do you at times have book but you don't get what it's all about. Oh come on, that won't happen if you have this in the hand. The Enjoyable option here cannot be questionable, similar to treasuring beautiful island. So do you still want to miss that? Find this book along with read it from now!


Curtis Tyson:

With this era which is the greater man or who has ability in doing something more are more special than other. Do you want to become one among it? It is just simple way to have that. What you are related is just spending your time not much but quite enough to possess a look at some books. One of several books in the top record in your reading list is actually Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition). This book which is qualified as The Hungry Mountains can get you closer in turning into precious person. By looking upward and review this publication you can get many advantages.


Robert Tanaka:

Do you like reading a e-book? Confuse to looking for your chosen book? Or your book seemed to be rare? Why so many issue for the book? But almost any people feel that they enjoy for reading. Some people likes reading, not only science book but also novel and Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) as well as others sources were given expertise for you. After you know how the fantastic a book, you feel want to read more and more. Science e-book was created for teacher or even students especially. Those publications are helping them to put their knowledge. In different case, beside science reserve, any other book likes Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) to make your spare time much more colorful. Many types of book like this.




Read Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen for online ebook

Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen Free PDF d0wnl0ad, audio books, books to read, good books to read, cheap books, good books, online books, books online, book reviews epub, read books online, books to read online, online library, greatbooks to read, PDF best books to read, top books to read Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen books to read online.

Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen Doc

Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen Mobipocket
Der Kaiser und ich: Mein Leben mit Kaiser Wilhelm II. im Exil (German Edition) by Hermine Prinzessin von Preußen EPub

No comments:

Post a Comment